Chat na stronę jest obecnie jednym z najpopularniejszych kanałów obsługi klienta. I nic dziwnego – research pokazuje, że live chat przynosi wiele korzyści zarówno firmom, jak i klientom, w tym większą satysfakcję i lojalność, wyższy współczynnik konwersji i szybszy czas rozwiązywania problemów. W tym artykule przyjrzymy się zarówno korzyściom, jak i przyszłości związanej z tym rozwiązaniem, abyś mógł zdecydować, czy jest ono odpowiednie dla Twojej firmy.
Korzyści z live chat dla właścicieli stron – jak zwiększyć sprzedaż i zadowolenie klientów?
Chat na stronę zapewnia właścicielom stron internetowych wiele korzyści pod względem marketingowym, które mogą pomóc w zwiększeniu sprzedaży i konwersji na ich stronie.
Live chat na stronie internetowej umożliwia oferowanie wsparcia dla klientów w czasie rzeczywistym, co może być kluczowe dla rozwiązywania wszelkich problemów, które mogą pojawić się podczas procesu zakupu. Dzięki możliwości natychmiastowego rozwiązywania problemów, możesz zapobiec porzucaniu przez klientów koszyka lub frustracji związanej z Twoją witryną.
Ponadto chat na stronę daje Ci możliwość sprzedaży dodatkowej lub krzyżowej produktów, dostarczając spersonalizowanych rekomendacji na podstawie tego, co klient ogląda na Twojej stronie. Wykazano, że ten rodzaj interakcji prowadzi do zwiększenia wartości zamówienia i wzrostu współczynnika konwersji.
Wreszcie, live chat daje właścicielom stron internetowych cenny wgląd w to, jak użytkownicy korzystają z ich strony i jakie obszary mogą wymagać poprawy. Śledząc interakcje i zbierając informacje zwrotne, możesz wprowadzić zmiany, które poprawią ogólne wrażenia użytkowników na Twojej stronie i jeszcze bardziej zwiększą sprzedaż.
Przyszłość live chat – jak będzie wyglądać?
Ponieważ świat rozwija się w błyskawicznym tempie, firmy szukają sposobów, by za nim nadążyć. Jednym ze sposobów jest wykorzystanie oprogramowania do live chat do obsługi klienta. Niektórzy uważają, że live chat to chwilowa moda, ale w rzeczywistości jest on na czasie i tak też pozostanie. Korzyści płynące z korzystania z live chat są po prostu zbyt duże, by je zignorować. Jest to niezwykle skuteczny sposób komunikacji z klientami, ponieważ pozwala firmom oferować wsparcie poza tradycyjnymi godzinami pracy, również z użyciem robotów i automatyzacji, na co przykładem jest automatyczne odpowiadanie na zadane przez potencjalnego klienta pytania. Innym powodem, dla którego live chat będzie nadal popularny, jest fakt, że wypełnia on lukę między zakupami online i offline.