Język migowy jest formą komunikacji, która wykorzystuje ruchy rąk, mimikę twarzy, postawę ciała i inne ruchy, aby „mówić” do innych ludzi. Ta forma komunikacji jest najczęściej używana przez osoby niesłyszące. Ponieważ konwencjonalne mówienie wymaga zmysłu słuchu, aby ludzie mogli nauczyć się mówić, osoby niesłyszące używają języka migowego do komunikowania się.
Język migowy jest ważnym narzędziem komunikacji, które może pomóc w pokonaniu barier między osobami, które potrafią mówić werbalnie, a ludźmi, którzy nie potrafią. Nauczyciel języka migowego wykorzystuje nowoczesne techniki nauki, aby osoba ucząca się, mogła jak najszybciej perfekcyjnie porozumiewać się w tym języku.
O tym warto pamiętać!
Ważne jest, aby zrozumieć, że język migowy występuje w wielu stylach, podobnie jak unikalne dialekty w języku mówionym. To, co podpisujesz z jedną osobą, może różnić się od sposobu, w jaki podpisuje to inna osoba, a to może być czasami mylące. Język migowy jest również używany inaczej w edukacji. Niektóre szkoły mogą podążać za filozofią znaną jako całkowita komunikacja i używać wszystkich możliwych środków do komunikowania się, nie tylko języka migowego. Inni wierzą w używanie języka migowego do nauczania dzieci języka angielskiego, podejście znane jako dwujęzyczne. Podczas gdy wiele osób niesłyszących potrzebuje języka migowego, podobnie jak inni, którzy nie są głusi. W rzeczywistości w społeczności głuchych i niedosłyszących toczyła się dyskusja na temat zastąpienia terminu „społeczność sygnatariuszy” terminem „społeczność głuchych” właśnie z tego powodu. Niesłyszący użytkownicy języka migowego to słyszące dzieci, osoby niewerbalne, które słyszą, ale nie mogą mówić, a nawet goryle.
Podsumowanie
Język migowy jest znany również, jako ASL. Rodzice są często źródłem wczesnego przyswajania języka przez dziecko, ale dla dzieci niesłyszących dodatkowe osoby mogą być wzorami do przyswajania języka. Głuche dziecko urodzone przez rodziców, którzy są głusi i którzy już używają ASL, zacznie nabywać ASL tak naturalnie, jak słyszące dziecko odbiera język mówiony od słyszących rodziców. Jednak w przypadku niesłyszącego dziecka ze słyszącymi rodzicami, którzy nie mają wcześniejszego doświadczenia z ASL, język może być nabywany inaczej. Niektórzy słyszący rodzice decydują się na wprowadzenie języka migowego do swoich głuchych dzieci. Słyszący rodzice, którzy decydują się na to, aby ich dziecko uczyło się języka migowego, często uczą się go wraz ze swoim dzieckiem. Dzieci, które są głuche i mają słyszących rodziców, często uczą się języka migowego przez głuchych rówieśników i stają się płynne.